Som ny medarbejder skal du have et ID-kort. Det vil ofte være en del af din introduktionsplan at få anskaffet ID-kortet.

Alt efter ansættelsessted vil der være forskellige procedurer for, hvordan du får anskaffet ID-kortet.

Hvis du har flere ansættelser, skal du kun have ét ID-kort.

Spørg din leder, mentor eller kollega, hvis du er i tvivl.

For at aktivere dit kort skal du gennemføre disse punkter, så kortet kan benyttes til login på it-systemer, døre, kantinebetaling, Follow me-print mm.​

Du skal sætte 3 koder:

  • Adgangskode til dit RegionsID
  • Pinkode til døre (hvis det bruges i dit område)
  • Kortkode til It-systemer

Punkt 6 skal kun gennemføres, hvis du har fået udleveret et ID-kort, som ikke allerede er aktiveret til døre m.m.

Sådan gør du

  1. Vælg adgangskode til regions-ID
  2. Tjek oplysninger på dit ID-kort (kun tilgængelig fra RM-netværk)​

    • tjekditkort.rm.dk kan du se, hvordan dit ID-kort kommer til at se ud.

    • Hvis du vil foretage ændringer på, hvordan dit ID-kort kommer til at se ud, skal du besøge din profil på BSK (kun tilgængelig fra RM-netværk)​.
      Her skal du logge ind med dit regionsID og gøre følgende:

      • Klik på ‘Redigér profil’ i nederste højre hjørne for at ændre dit kaldenavn i Region Midtjylland​

      • Klik på ‘ID-kort’ for eventuelt at skjule dit efternavn på ID-kortet. ​Her kan du også

        • sætte en pinkode, hvis I bruger koder ved indgang ad døre i dit område

        • vælge hvilken ansættelse, der skal vises på ID-kortet, hvis du har flere ansættelser​

  3. Tag et foto til dit ID-kort

    Du skal have taget et foto, før der kan laves et ID-kort. Se oversigt over fotobokse i Region Midtjylland (kun tilgængelig fra RM-netværk)​.

  4. Bestil ID-kort

    Hvis du ikke får udleveret dit ID-kort i forbindelse med, at du får taget foto, skal du bestille det. Det varierer fra sted til sted, hvordan du bestiller ID-kort. Spørg din leder eller i informationen på dit arbejdssted.

    Hvis du ikke får dit personlige ID-kort med det samme, kan du begynde din ansættelse med et lånekort.

  5. Aktiver dit kort til it-login​
    ID-kort:
    Godkend brugervilkår og aktivér dit kort her
    Se vejledning til aktivering af kort
    Lånekort:
    Hvis du begynder med et lånekort, skal du først nulstille kortkoden, før du aktiverer kortet. Kortkoden er den kode, du senere skal bruge til login til it-systemerne. Kortkoden nulstilles via It-selvhjælp under fanen 'Værktøjer'. It-selvhjælp finder du på pc’ens skrivebord.
    Se vejledning til nulstilling af kortkoden.
    Godkend brugervilkår og aktivér dit kort her
    Se vejledning til aktivering af kort

  6. Aktiver dit ID-kort til døre (kun tilgængelig fra RM-netværk)
    ID-kort:
    Det varierer fra sted til sted, hvordan dit ID-kort bliver aktiveret til døre, kantinebetaling, Follow me-print mm.
    Hvis kortet ikke virker, mangler det muligvis at blive aktiveret til døre. Kontakt i så fald dem, der udleverede kortet til dig.

    Lånekort:
    Aktiver dit kort til døre her: https://laanetkort.rm.dk
    Se mere om lånekort her.